دانلود نمونه سوالات خرداد 97 | سوال جدیدلطفا يک افزونه تاريخ نصب کنيد.

دانلود پرسشنامه سبک دلبستگی هازن و شیور - دانلود نمونه سوالات | سوال جدید

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شرکت آچار فرانسه خیابان

[ad_1]

دانلود پرسشنامه سبک دلبستگی هازن و شیور در قالب ورد با کیفیت بسیار عالی و استاندارد به قیمت ۲۵۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

پرسشنامه سبک دلبستگی هازن و شیور : شامل ۱۵ سوال همراه با نحوه امتیازدهی و تفسیر نتایج، روایی و پایایی و منبع مورد استفاده

پرسشنامه سبک دلبستگی هازن و شیور

توضیحات کامل پرسشنامه سبک دلبستگی هازن و شیور

پرسشنامه سبک دلبستگی

این مقیاس توسط هزن و شیور (۱۹۸۷) ساخته شده و در ایران توسط رحیمیان بوگر و همکاران (۱۳۸۳) بر روی پرستاران بیمارستان­ های دولتی شهر اصفهان هنجاریابی شده است. این پرسشنامه دارای ۱۵ گویه است که به هر یک از سه سبک دلبستگی، ایمن، اجتنابی و دوسوگرا ۵ گویه تعلق می­گیرد. نمره­گذاری در مقیاس لیکرت از هرگز (نمره ۰) تا تقریباً همیشه (نمره ۴) صورت می­گیرد.

نمرات خرده مقیاس­های دلبستگی توسط میانگین ۵ سوال هر خرده مقیاس به دست می­آید. بدین صورت که برای تعیین سبک دلبستگی هر فرد ارزش­های عددی گویه­های مرتبط هر سطح با یکدیگر جمع و بر ۵ تقسیم می­ شود. از آزمودنی­ها خواسته می­شود تا سوالاتی را انتخاب کنند که سبک مشخصه آن­ها را در روابط نزدیک بهتر توصیف می­ کند.

تحلیل عامل پرسشنامه هزن و شیور (۱۹۸۷) توسط کولینزورید (۱۹۹۰) به استخراج سه عامل عمده دلبستگی ایمن، اجتنابی و دوسوگرا منجر شد که توسط پژوهشگران به عنوان ظرفیت پیوستن به روابط صمیمی و نزدیک تفسیر می­شود. هزن و شیور پایایی بازآزمایی کل این پرسشنامه را ۸۱/۰ و پایایی با آلفای کرونباخ ۷۸/۰ به دست آورند. کولینزورید هم پایایی بالایی با آلفای کرونباخ ۷۸/۰ در مورد این ابزار به دست آوردند.

هزن و شیور (۱۹۸۷) روایی صوری و محتوایی را خوب گزارش نمودند و روایی سازه آن را در حد بسیار مطلوب گزارش نمودند. و پایایی آلفای کرونباخ این پرسشنامه در پژوهش رحیمیان بوگر و همکاران (۱۳۸۳) برای کل آزمون سبک دوسوگرا، سبک اجتنابی، سبک ایمن به ترتیب ۷۵/۰، ۸۳/۰، ۸۱/۰ و ۷۷/۰ به دست آمد که پایایی مطلوبی را نشان می­دهد.

علاوه بر این اعتبار محتوایی و صوری آن توسط چند تن از متخصصان روانشناسی (اساتید دانشگاه اصفهان) مورد تأیید قرار گرفت.

*************************************

رحیمیان بوگر، اسحاق (۱۳۸۵). رابطه سرسختی روانشناختی، خودتاب آوری و سبک دلبستگی با سلامت روان در جوانان و بزرگسالان مناطق زلزله زده بم. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، انستیتو روانپزشکی تهران.

جهت دانلود پرسشنامه سبک دلبستگی هازن و شیور از فرم زیر اقدام نمایید.

 

نوع فایل قیمت
word 2,500 تومان

دانلود پرسشنامه سبک دلبستگی هازن و شیور

[ad_2]

به این پست امتیاز دهید.
نظرات و ارسال نظر


دانلود آهنگ جدید