دانلود نمونه سوالات خرداد 97 | سوال جدیدلطفا يک افزونه تاريخ نصب کنيد.

نمونه سوالات تکنسین داروخانه - دانلود نمونه سوالات | سوال جدید

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شرکت آچار فرانسه خیابان

[ad_1]

نمونه سوالات تکنسین داروخانه

دانلود کاملترین مجموعه آموزشی نمونه سوالات تکنسین داروخانه با جواب (نسخه خوانی) به صورت کامل در قالب pdf به قیمت ۵۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.با مطالعه مجموعه طلایی نمونه سوالات امتحان نسخه پیچی داروخانه قبولی خود را تضمین کنید.

نمونه سوالات تکنسین داروخانه

چند مورد از نمونه سوالات تکنسین داروخانه

✅کدام داروی گیاهی زیر در درمان تبخال کاربرد ندارد؟
الف) قطره میرتکس ب)ژل ملیسان ج)کرم بالمرا د)محلول رزماری

✅قرص سی لاکس در بهبود کدام گزینه مورد استفاده قرار می گیرد؟
الف)سوختگی ب)بواسیر ج)یبوست د)ضد جوش

✅تتراسایکلین دارای چند شکل دارویی میباشد؟
الف)یک شکل ب) دو شکل ج) سه شکل د)چهار شکل

✅تنها شکل دارویی مربوط به Nandraloneکدام گزینه می باشد؟
الف) آمپول ب)کپسول ج)قرص د)شیاف

✅تعداد اشکال و دوزهای دارویی Diazepamکدام گزینه می باشد؟
الف) ۳شکل دارویی – ۶دوز ب) ۲شکل دارویی – ۶دوز
ج) ۳شکل دارویی – ۴دوز ج) ۲شکل دارویی – ۴دوز

✅کدام داروی زیر می تواند موجب مشکلات شنوایی برگشت ناپذیر شود؟
الف) آموکسی سیلین ب) سفتریاکسون ج)سفکسیم د) جنتامایسین

✅کدام یک از داروهای زیر با داروی لیتیوم تداخل خطرناک دارد؟
الف) هالوپریدول ب) ریسپیریدون ج) آتنولول د)هیچکدام

✅داروی Cefexim به ترتیب دارای چند شکل و دوز دارویی می باشد؟
الف) ۳شکل – ۴دوز دارویی ب) ۳شکل – ۵دوز دارویی
ج) ۴شکل – ۵دوز دارویی د) ۴شکل – ۴دوز دارویی

✅کدام دارو از گروه داروهای ضد سرفه خشک نمی باشد؟
الف) دکسترومتورفان ب) دکسترومتورفان-پی
ج) گایافنزین د) کلوبوتینول

✅داروی Diltiazemمربوط به کدام یک از گروه های دارویی زیر می باشد؟
الف) ضد قند خون ب) ضد فشار خون ج) مغز و اعصاب د)ضد چربی خون

✅نام تجاری Telfastمتعلق به کدام داروی زیر می باشد؟
د) هیچکدامLoratadin ) جFexofenadine ) بKetotifen )الف

✅کدام یک از گزینه های زیر از وظایف تکنسین داروخانه (نسخه پیچ) نمی باشد.
الف) خواندن نسخه و جمع آوری اقلام دارویی تجویز شده
ب) قیمت زنی دستی یا ثبت الکترونیکی نسخه ها
ج) حفظ چیدمان علمی و اصولی داروها
د) کنترل نسخ و ارائه داروهای تجویز شده و دستور پزشک به بیمار

جهت دانلود قسمتی از سوالات تکنسین داروخانه روی لینک زیر کلیک کنید

نمونه سوالات تکنسین داروخانه جهاد دانشگاهی

نمونه سوالات تکنسین داروخانه جهاد دانشگاهی

محتوا و توضیحات کامل نمونه سوالات تکنسین داروخانه pdf

اگر قصد داشته باشید تا به عنوان تکنسین نسخه خوانی در داروخانه مشغول به کار شوید. باید حتماً در آزمون تکنسین داروخانه شرکت کنید و نمره لازم را در این آزمون به­ دست بیاورید.

در اینجا ما نمونه‌ای از برترین و مطرح‌ترین نمونه سوالات نسخه پیچی را برای استفاده گردآوری کرده‌ایم. تا با خیال راحت بتوانید در آزمون نسخه پیچی شرکت کنید و نمره قبولی را برای تصدی شغل تکنسین داروخانه به دست بیاورید.

این بسته جامع دارای ۹۰ سوال تستی به همراه پاسخ تشریحی می‌باشد. در تک تک سوالات مطرح شده به طور کامل پاسخ تشریحی ارائه شده است. تا اطلاعات کاملی در رابطه با نحوه طراحی و پاسخ‌دهی سوالات گوناگون به دست بیاورید.

به همراه ۹۰ سوال طراحی شده برای آزمون تکنسین داروخانه، ۱۰۰ نسخه آموزشی به همراه بازخوانی نیز در این فایل ضمیمه شده است. با مراجعه به فایل‌های آموزشی می ­توانید به اقلام دارویی نسخه­ ها  دسترسی پیدا کنید و در نسخه خوانی از تبحر بیشتری برخوردار شوید.

در ادامه نکات کلیدی این سری از سوالات و فایل‌های آموزشی نسخه پیچی به طور کامل لیست شده است. تا با اطلاعات کامل‌تری بتوانید نسبت به خرید این فایل آموزشی اقدام نمایید.

  • این مجموعه تنها مجموعه معتبر و با کیفیت تکنسین داروخانه عرضه شده در سطح اینترنت است.
  • در این بسته ۹۰ سوال آموزشی به همراه پاسخ تشریحی دقیق گنجانده شده است.
  • در این بسته تمامی سؤالات به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته‌اند. تا هیچ گونه جای ابهامی در رابطه با سؤالات مطرح شده وجود نداشته باشد.
  • با کمک این مجموعه آموزشی تخصص شما در نسخه خوانی به حد مطلوبی افزایش پیدا می‌کند. به گونه‌ای که قادر خواهید بود تمام نسخه‌های پزشکی را مورد بررسی قرار دهید.
  • در این مجموعه آموزشی ۱۰۰ فایل کمکی به همراه بازخوانی نسخه‌ها برای راهنمایی بیشتر گنجانده شده است. تا شما بتوانید به یک تکنسین داروخانه حرفه‌ای تبدیل شوید.

دوره های آموزشی نسخه خوانی در داروخانه

یکی از اصولی ترین و مهمترین راه های یاد گیری نسخه خوانی که چیشتر درباره آن به طور مفصل صحبت کرده بودیم، شرکت در دوره های تخصصی و اصولی نسخه خوانی است که میتواند فرد کارآموز را به درجه بالایی در نسخه خوانی برساند.

در حال حاضر نیز بسیاری از کسانی که در این دوره ها شرکت میکنند پرسش ها و سوالات زیادی از ما میپرسند و ما هم سعی و تلاشمان بر این است که بتوانیم با تجارب و علم و دانش خود جواب سوال ها را بدهیم و کارآموزان را به مسیر کوتاه تر و سر راست تر هدایت کنیم.

کار کردن در هر محیطی نیازمند این است که با اصول ،فرهنگ ، قوانین و … آن محیط آشنا شویم و محیط حساس داروخانه نیز از این قضیه مستثنی نیست و قبل از ورود به کار نسخه خوانی لازم است که با این آداب و قوانین آشنا شویم.داروخانه نیز به عنوان یک پایگاه مهم در بخش سلامت و بهداشت جامعه دارای آداب ، قوانین و اصولی هست که با شرکت کردن در این دوره های نسخه خوانی میتوان با این اصول آشنا شد.

دوره های حضوری نسخه خوانی توسط ارگانها و نهادی از جمله انجمن علمی پرستاری ایران، جهاد دانشگاهی، انجمن داروسازی، فنی و حرفه ای و غیره در شهرها و با هزینه های متفاوت و سر فصل های مختلف تدریس میشوند که هزینه های این دوره های بین حدود چهارصد هزار تا یک میلیون تومان متغیر است که این دوره ها معمولا به صورت هفته ای دو یا سه جلسه و در طی دو الی چهار ماه به طول میکشند که نکته مهم این دوره ها،دارا بودن مدرک معتبر پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره است.

در دوره های نسخه پیچی به طور معمول از یک کتاب یا جزوه که از چند بخش تقسیم شده است و بخش اعظم آن مربوط به فصل داروشناسی است تدریس میشود و در طول دوره از روی همان کتاب تدریس میشود.در این کتابها و جزوات پس از اینکه با مقدمات آشنا شدید، وارد فصل اصلی کتاب، یعنی داروشناسی میشوید و در طول این کتاب به طور متداول با انواع داروها آشنا میشوید و اطلاعات لازم برای هر دارو را به شما آموزش میدهند و البته نباید فراموش کرد که فقط دارو شناسی کافی نیست و در این دوره ها نکات مهم دیگری که لازم و ضروری است که بدانید نیز گنجانده شده است و در اختیار شما قرار داده میشود تا با علم و دانش کامل وارد کار شوید.

مدرک نسخه خوانی

با گذراندن این دوره و تسلط به مباحث گفته شده که از کتاب یا جزوه تدریس شده است و گرفتن نمره قبولی ،امکان ورود به آزمون را پیدا میکنید که  به این منزله است که میتوانید در دوره شرکت در تکنسین داروخانه بروید و در آنجا به طور حرفه ای شروع و آغاز کار شما است.البته نا گفته نماند که صرفا این کار و گرفتن مدرک به واسطه شرکت در این دوره ها به این معنا نیست که شما یک نسخه خوان شده اید و با ارائه این مدرک میتوانید در هر داروخانه ای استخدام شوید.همیشه و در هر محیط کاری ، تجربه و سابقه کار حرف اول را میزند.پس علاوه بر مدرک، تجربه و سابقه کار نیز نیاز و ضروری است.

نا گفته نماند که در داروخانه ها دو نوع نسخه خوان برای این کار انتخاب میشوند.

بعضا در بعضی از موسسه هایی که این دوره ها را برگذار میکنند، بعد از اتمام دوره، برای شرکت کنندگان دوره محیطی را برای کارآموزی در کار واقعی را فراهم میکنند و البته این موسسات تعدادشان بسیار محدود است و اکثر موسسات این کار را نمیکنند و زیر بار مسئولیت نمیروند و این کار را به عهده خود شرکت کنندگان میگذراند.به هرحال شما به عنوان شرکت کننده نباید به امید اینکه موسسه شما را به داروخانه ای معرفی کنند در دوره شرکت کنید،بلکه باید خودتان آستین بالا بزنید و حتما بلافاصله بعد از اتمام دوره و یا چه بهتر که در حین دوره به عنوان کار آموز استخدام شده باشید.

حقیقت این است که بدون کارآموزی شما بسیار از بقیه کسانی که کارآموزی رفته اند عقل خواهید ماند و اگر کارآموزی هم رفته باشید، سه هیچ از بقیه شرکت کنندگان جلو هستید!

هرچند در دروه ها به شما نسخه های واقعی نشان میدهند و با آن ها با شما کار میکنند ولی با این حال نمیشود از اهمیت کار در محیط واقعی داروخانه چشم پوشی کرد.در دارو خانه  با انواع دارو ها ريال قیمت هر دارو،  قوانین محیط کار، کار های اداری و مربوط به بیمه، و… آشنا میشوید.همچنین بسیاری وسایل و قوانین و ترفندهای جدید و متنوع در محیط کار خواهید دید که در دوره ها به شما یاد نخواهند داد.

 

وظایف یک نسخه خوان

شرح وظایف یک نسخه پیچ داروخانه شامل موارد زیر می باشد .

۱٫ خواندن نسخه و جمع آوری اقلام دارویی تجویز شده
۲٫ برقراری ارتباط محترمانه و موثر با بیمار و مراجعین
۳٫ قیمت زنی دستی یا ثبت الکترونیکی دارو
۴٫ حفظ نظم چیدمان اصولی و علمی داروها
۵٫ انبارداری و ثبت موجودی و کمبود داروها
۶٫ استفاده از روپورش با نصب پلاک مشخصات

* تذکر: یک نسخه پیچ فقط حق انجام موارد فوق الذکر را در داروخانه دارد و ارائه دستورهای دارویی و موارد مشابه به عهده مسئول فنی داروخانه می باشد .

منابع آزمون نسخه خوانی

اگر شما در دوره های نسخه خوانی ثبت نام کرده اید و میخواهید به زودی امتحان دهید تا مدرکتان را بگیرید، بهترین کار برای موفقیت در امتحان، خواندن همان جزوات و دروس و کتابی است که در طول دوره به شما تدریس کرده اند، میباشد.هرچند بخش عمده ای سوالات امتحان، از فصل های مربوط داروشناسی می آید.برخی از سوالات امتحانات از بخش های مربوط به دارو می آید. مثل گروه های دارویی، دوز دارو ها و نام های صنعتی و تجاری مهم و ….در بسیاری از این آزمونها، در پایان آزمون نیز چندین نسخه میگذارند و شخص امتحان دهنده می بایست این نسخه ها را بازنویسی کند که تعداد این نسخه ها معمولا ده تا میباشد.

جهت دانلود نمونه سوالات تکنسین داروخانه از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
pdf 5,900 تومان

نمونه سوالات تکنسین داروخانه

[ad_2]

به این پست امتیاز دهید.
نظرات و ارسال نظر


دانلود آهنگ جدید