دانلود نمونه سوالات خرداد 97 | سوال جدیدلطفا يک افزونه تاريخ نصب کنيد.

بلاتکلیفی اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور / قراردادهای ۲ ماهه با آنها می‌بندند - دانلود نمونه سوالات | سوال جدید

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شرکت آچار فرانسه خیابان

[ad_1]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد که وزارت علوم باید هر چه زودتر وضعیت استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور را تعیین تکلیف کند.
 

محمد فیضی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درخصوص سوال خود از وزیر علوم که مقرر شده در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شود، گفت: دو محور اساسی این سوال، نخست در خصوص اعضای هیأت‌علمی دانشگاه پیام‌نور است که قریب به ۸۰۰ نفر هستند و این افراد با فراخوان وزارت علوم به استخدام دانشگاه پیام‌نور درآمدند، اما با وجود گذشت ۱۰ سال از استخدام آنها، بصورت ۲ یا ۴ ماهه با آنها قرارداد بسته می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه پیام‌نور موقعیت‌های شغلی مناسبی را با گذشت سال‌ها از دست دادند و تعدادی از آنها برای حضور در هیأت‌علمی این دانشگاه، از شغل قبلی خود استعفا دادند، اما هم‌اکنون حقوق آنها توسط وزارت علوم ضایع شده است، با این وجود وضعیت آنها توسط وزارت علوم با وجود ردیف استخدامی برای آنها مشخص و تعیین تکلیف نشده است.

وی ادامه داد: محور دوم در خصوص دانشگاه‌ها و موسسات غیر‌انتفاعی است؛ طبق قانون برای اینکه یک رشته دانشگاهی ایجاد و تدریس شود، به ۳ هیأت علمی نیاز دارد حتی این بحث در مورد کارشناسی ارشد و دکتری پیچیده‌تر است؛ بدین معنا که باید ۳ استاد یار و ۱ دانشیار و ۲ استاد حضور داشته باشد. بنابراین بسیاری از موسسات غیرانتفاعی علی رغم نداشتن هیأت‌علمی امکان جذب دانشجوی کارشناسی ارشد دارند.

فیضی تأکید کرد: وزارت علوم به عنوان متولی آموزش عالی در کشور باید بر این مسئله نظارت داشته باشد، بنابراین برای این دانشگاه‌ها فراخوان جذب هیأت علمی داده شود و میان اعضا و رشته‌ها تناسب ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر علوم در این دو محور اقدام مناسبی انجام نداده و باید پاسخ روشنی به سوالات مطرح شده ارائه کند و اگر برنامه‌ای دارد بطور مشخص آن را اعلام کند

[ad_2]

به این پست امتیاز دهید.
نظرات و ارسال نظر


دانلود آهنگ جدید