دانلود نمونه سوالات خرداد 97 | سوال جدیدلطفا يک افزونه تاريخ نصب کنيد.

رقابت نادرست دانشگاه آزاد و پیام نور برای گسترش کمی دانشگاه‌ها - دانلود نمونه سوالات | سوال جدید

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شرکت آچار فرانسه خیابان

[ad_1]

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : خبرگزاری ملت – محمود نگهبان سلامی با انتقاد از رقابت ایجاد شده بین دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور برای گسترش واحدهای دانشگاهی خود، عنوان کرد: یکی از مباحثی که در گسترش کمی دانشگاه‌ها در این رقابت نادرست پایمال و زیر پا گذاشته می‌شود، کیفیت آموزش است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای دور افتاده از اساتید حق التدریس بدون انگیزه استفاده می‎کنند، افزود: در حال حاضر جمعیت دانشجوی کشور به هیچ عنوان به اندازه‌ای نیست که این تعداد دانشگاه برای آنان احداث و بسیاری از واحدهای دانشگاه‌های علمی کاربردی، آزاد، پیام نور و فنی حرفه‌ای با ظرفیت خالی شروع سال تحصیلی را پشت سر گذاشته‌‎اند.

قرار بود دانشگاه‌ علمی کاربردی تکنسین‌هایی معادل مدرک فوق دیپلم به جامعه کار معرفی کند اما امروز در پی توسعه رشته‎‌های خود در مقاطع ارشد و دکتری است.

نگهبان سلامی با تأکید بر اینکه باید رویکردی تجمیعی در خصوص آموزش و عالی در دستور کار وزارت علوم قرار گیرد، افزود: به ویژه در خصوص رشته‌های فنی و کاربردی باید به سمت مهارت افزایی به جای مباحث تئوری حرکت کنیم؛ در این مسیر یکی از اشکالاتی که در خصوص دانشجویان علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای ایجاد شد این بود که دانشگاه‌ها از رسالت خود دور افتادند و به جای معرفی تکنسین روی به مدرک گرایی آرودند.

وی اضافه کرد: در ابتدا قرار بود دانشگاه‌ علمی کاربردی تکنسین‌هایی معادل مدرک فوق دیپلم به جامعه کار معرفی کند اما امروز در پی توسعه رشته‎‌های خود در مقاطع ارشد و دکتری است.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ویژه کمیته فنی و حرفه‌ای و مهارتی نیز این بحث را به جد دنبال می‌‎کند که دانشگاه‌ علمی و کاربردی را در به ریل اصلی خود بازگرداند و تجمیعی در حوزه آموزش عالی صورت گیرد.

طرح کمیته فنی و حرفه‌ای با همکاری مرکز پژوهش‌ها برای ساماندهی آموزش عالی

وی با بیان اینکه در این راستا مرکز پژوهش‌‎های مجلس نیز با برگزاری نشست‌های تخصصی با اعضای کمیته فنی و حرفه‌ای کمیسیون آموزش در حال تهیه طرحی برای ساماندهی حوزه آموزش عالی است، گفت: این طرح بیشتر معطوف به ساماندهی، تجمیع و مدیریت رشته‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش عالی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: طرح آمایش آموزش عالی کشور سال‌هاست که مطرح می‌‎شود اما هیچ‌گاه به مرحله اجرا نرسیده و گسترش دانشگاه‌ها بدون نیازسنجی هر منطقه صورت گرفته که جای سئوال دارد./

[ad_2]

به این پست امتیاز دهید.
نظرات و ارسال نظر


دانلود آهنگ جدید