[ad_1]
Download booklet book summarizing systems for warehousing and distribution of Anvari Rustami
دانلود جزوه خلاصه کتاب سیستم های خرید انبارداری و توزیع انواری رستمی دانشگاه پیام نور در قالب pdf شامل نکات مهم درس به قیمت ۴۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت در اختیار شما قرار می گیرد.
کد درس ۱۲۱۸۱۳۰-۱۲۱۸۲۶۶
قسمتی از خلاصه کتاب سیستم های خرید انبارداری و توزیع
فصل اول
رشد اقتصادی از طریق محاسبه ی تغییر در درآمد ملی قابل سنجش است .
درامد ملی به ارزش کل پولی کالاها و خدمات نهایی که طی یک دوره یکساله در اقتصاد ملی تولید می شود اطلاق می شود .
انواع واحدهای تجاری عبارت اند از : واحدهای تجاری خصوصی ، واحدهای تجاری دولتی و واحدهای تجاری تعاونی و مختلط .
تراز پرداخت ها سندی است که در ان معاملات و مبادلات اشخاص حقیقی و حقوقی مقیم یک کشور با خارج به طور منظم برای مدت یکسال ثبت می گردد و معمولا به سه حساب جاری ، سرمایه و تسویه ای رسمی تقسیم می شود .
بازرگانی یا تجارت به مبادله کالا و خدمات میان اشخاص حقیقی و حقوقی داخل یا خارج از کشور اطلاق می شود .
تجارت را می توان به تجارت داخلی ( مبادله ی کالا و خدمات میان اشخاص حقیقی و حقوقی مقیم داخل محدوده ی یک کشور) و تجارت خارجی یا بین الملل ( مبادله ی کالا و خدمات میان کشوری یعنی کشورهای خارجی و یا سایر کشورهای جهان ) تقسیم نمود .
حجم واردات یک کشور بیانگر میزان مبادله و رابطه بین المللی است و گرچه توسعه ی رفاه ملی را به همراه دارد ولی موجب وابستگی به تجارت جهانی نیز می گردد .
عاملان فعالیت اقتصادی و بازرگانی در ایران به سه گروه دولتی ، تعاونی و خصوصی تقسیم می شوند . هدف بخش دولتی از فعالیت های بازرگانی معمولا متعدد بوده و منحصر به کسب سود نمی باشد . هدف بخش تعاونی ، تحقق اهداف اعضاء و رفع نیازهای مشترک انهاست . هدف بخش خصوصی از تولید و تجارت کسب سود است . این بخش متناسب با فرهنگ حاکم ، شرایط اقتصادی کشور و قابلیت کارگزارانش تلاش می کند تا سود خود را در کوتاه مدت یا بلندمدت در یک واحد کسب و کار منفرد و یا در مجموعه واحدهای خود به حداکثر برساند .
یکی از علل گسترش و تحول در خرید را می توان تغییر در فعالیت های تجاری دانست .
از علل تحول در خرید ، مشتری مداری و بهره گیری از روش های پیشرفته ی مدیریت کیفیت فراگیر JIT و روش به هنگام یا درست سروقت می باشد.
دو عامل مهم موثر بر اولویت بندی در خریدها عبارت اند از :
الف ) اهمیت آن قلم خرید برای شرکت .
ب ) پیچیدگی بازار عرضه
کالاهای غیر حیاتی : کالاهای کم اهمیت و با پیچیدگی کم برای سازمان می باشند به نحوی که عرضه کننده ی کافی برای انها وجود دارد .
کالاهای امتیازی : پراهمیت ولی با پیچیدگی کم می باشند و رقابت زیادی در بازار برایشان وجود دارد .
اقلام تنگنایی : کالاهایی با اهمیت کم ولی پیچیدگی زیاد می باشند . این کالاها شامل کالاهایی با حق امتیاز و تایید عرضه کنندگان برخوردار از تکنولوژی خاص می باشد .
کالاهای استراتژیک : کالایی پر اهمیت و با پیچیدگی زیاد می باشند . فعالیت های تجاری و بازرگانی در اقتصاد به وسیله بنگاه ها و واحدهای تجاری به اجرا در می آید .
جهت اطمینان از انتقال صحیح و روشن و بدون ابهام خواسته ها باید سه نوع مشخصات را تعیین نمود : مشخصات تجاری ( توسط سازمان های ملی یا دولتی تعیین می شوند ) ، مشخصات طراحی و مشخصات عملکردی .
روش های بهبود نظام نقطه ی سفارش عبارت اند از :
الف ) بهره گیری از تکنیک های دقیق پیش بینی تقاضا برای محصول (موجودی احتیاطی کمتری را به ارمغان می اورد )
ب ) بهبود عملکرد نظام نقطه ی سفارش مجدد ( کوتاه کردن فاصله زمانی انتظار بین زمان سفارش و دریافت ان می باشد) .
نکته : سیستم نقطه ی سفارش مجدد برای محصولاتی با تقاضاهای مستقل کاربرد دارد به نحوی که فروش یا استفاده از محصول به فروش و یا استفاده از محصول دیگر وابسته نباشد .
ج ) کاهش حجم خریدهای مازاد بر نیاز واقعی کنونی جهت ذخیره سازی .
روش موثر برای برآورده کردن نیازهای تولید یا فروش وابسته ، روش برنامه ریزی تامین مواد لازم یا MRPمی باشد . در این روش ابتدا محصولات اصلی ، سپس محصولات و قطعات تشکیل دهنده ی محصول و لیست مواد و قطعات تعیین خواهد شد .
قیمت گذاری خرید تابعی از هزینه ها می باشد . قیمت یا بهای خرید اولیه کالاها خود از سه دسته هزینه های متغییر ، ثابت و نیمه متغییر تشکیل می شود .
خریدهای سرمایه ای اقلامی هستند که به طور دائم استفاده می شوند و برخلاف اقلامی نظیر مواد اولیه که در فاصله کوتاهی به مصرف می رسند از عمر طولانی تری برخوردار می باشند.
جهت دانلود جزوه خلاصه کتاب سیستم های خرید انبارداری و توزیع انواری رستمی از فرم زیر اقدام نمایید.
نوع فایل | قیمت |
---|---|
4,900 تومان |
دانلود جزوه خلاصه کتاب سیستم های خرید انبارداری و توزیع انواری رستمی
[ad_2]