دانلود نمونه سوالات خرداد 97 | سوال جدیدلطفا يک افزونه تاريخ نصب کنيد.

دانلود خلاصه کتاب رفتار مصرف کننده جان موون - دانلود نمونه سوالات | سوال جدید

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شرکت آچار فرانسه خیابان

[ad_1]

دانلود خلاصه کتاب رفتار مصرف کننده جان موون در قالب pdf با بهترین کیفیت به قیمت ۷۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

خلاصه کتاب رفتار مصرف کننده جان موون

قسمتی از خلاصه کتاب رفتار مصرف کننده جان موون

فصل اول: مقدمه‌ای بر رفتار مصرف‌کننده

مصرف تجملی یا متظاهرانه یا نمایشی (Conspicuous Consumption): توسط تورستون وبلن در ۱۸۹۹ بیان شد. یعنی پُز دادن با خرید کالا. مثال: مصرف اصلی گوشی تلفن، دادن و گرفتن پیام است، وقتی فردی گوشی آب‌طلا می‌خرد، این مصرف تجملی است.

مفهوم بازاریابی: هر رشته فعالیت، فرایند خشنود کردن مشتری است نه فرایند تولید کالا

Marketing  ¹ good producing process = customer satisfaction process

تشخیص این امر که تنها وقتی یک سازمان می‌تواند به بقای خود ادامه دهد که بتواند نیازها و خواسته‌های شرکای مبادله ایشان (یعنی مشتریان) را برآورده کنند، سبب می‌شود که مطالعه مصرف‌کنندگان، کاری مهم و ضروری باشد.

مفهوم رفتار مصرف‌کننده: مطالعه واحدهای خرید کننده و فرایندهای مبادله، دست‌اندرکار اکتساب و دور انداختن کالاها، خدمات، تجارب و ایده‌ها

همان‌گونه که در تعریف رفتار مصرف‌کننده نیز نشان می‌دهد، فرایند مبادله شامل مجموعه ای از مراحلی است که با اکتساب شروع شده با حرکت به سمت مصرف ادامه می‌یابد و در کنارگذاری کالا یا خدمت تمام می‌شود.

مرحله اکتساب (Acquisition): پژوهشگران عوامل تأثیرگذار بر انتخاب کالا یا خدمت از طرف مصرف‌کننده را تحلیلی می‌کنند. کانون توجه بیشتر پژوهش‌ها درباره رفتار مصرف‌کننده بر مرحله اکتساب معطوف است. یک عامل عجین با جست‌وجو انتخاب کالاها و خدمات نمادگرایی محصول (Product Symbolism) است. نمادگذایی محصول یعنی گاهی اوقات مصرف‌کننده کالا را انتخاب می‌کند تا صرفاً هدف و عقیده‌اش را به دیگران نشان دهد و در تلاش است متعلق به یک طبقه اجتماعی بالاتر به نظر برسد.

مرحله مصرف (Consumption Phase): چگونگی استفاده مصرف‌کننده از محصول را تحلیل می‌کند. در صنایع خدماتی با اهمیت است. چون خرید مجدد تحلیل و بررسی می‌شود.

مرحله دور انداختن (Disposition Phase): به این موضوع اشاره می‌کند که مصرف‌کنندگان پس از پایان استفاده از کالا با آن کالا چه می‌کنند. همچنین میزان رضایتی یا نارضایتی خود را بروز می‌دهد. تولیدکنندگان می‌گویند که یک بخش از نارضایتی به خاطر انتظارات غیرواقعی است.

مزایای مطالعه رفتار مصرف‌کننده

۱- کمک‌کردن به دیران در تصمیم‌گیری، طراحی آمیخته بازاریابی، انجام تحلیل محیطی، بخش‌بندی بازار، تعیین جایگاه ذهنی و تمایز کالا، توسعه مطالعات تحقیق بازار.

۲- قراردادن یک پایگاه دانش در اختیار پژوهشگران بازاریابی تا از آن پایگاه مصرف‌کنندگان را تجزیه و تحلیل کنند.

۳- کمک به قانون‌گذاران و تنظیم‌کنندگان برای وضع قوانین مربوط به خرید کالا و خدمات

۴- کمک به مصرف‌کنندگان تا اینکه تصمیم‌های بهتری برای خرید بگیرند.

۵- درک عوامل اجتماعی تأثیرگذار بر رفتار انسان.

جهت دانلود خلاصه کتاب رفتار مصرف کننده جان موون از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
pdf 7,900 تومان

دانلود خلاصه کتاب رفتار مصرف کننده جان موون

[ad_2]

به این پست امتیاز دهید.
نظرات و ارسال نظر


دانلود آهنگ جدید