دانلود نمونه سوالات خرداد 97 | سوال جدیدلطفا يک افزونه تاريخ نصب کنيد.

دانلود جزوه حقوق جزای اختصاصی ۳ پیام نور - دانلود نمونه سوالات | سوال جدید

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شرکت آچار فرانسه خیابان

[ad_1]

جزوه جزای اختصاصی ۳ دکتر حسین میر محمد صادقی

دانلود جزوه حقوق جزای اختصاصی ۳ پیام نور در قالب pdf با کیفیت بسیار عالی شامل نکات مهم و کلیدی به قیمت ۳۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

جزوه حقوق جزای اختصاصی ۳ دکتر میر محمد صادقی

جزوه حقوق جزای اختصاصی 3 پیام نور

قسمتی از جزوه حقوق جزای اختصاصی ۳ پیام نور

جرائم علیه امنیت کشور
در تاریخ سختترین برخوردها با مرتکبین جرائم علیه امنیت و حتی خانواده آنها میشده است.
در روم هر عملی که به حکومت (به هر طریقی) صدمه وارد می ساخت جرم بود. مانند دست به اسلحه بردن علیه حکومت، ارتباط با دشمن علیه حکومت، خودداری از جنگ، کشتن قاضی و …
نکته : این جرائم تنها توسط مردان قابل ارتکاب بود و عواقب آن نیز شامل زنان و دختران مجرم نبود .

عدول دولت ها از شرایط تثبیت شده حقوق جزا
اصل درون مرزی (سرزمینی بودن)
اصل پذیرفته شده حقوق جزا است اما مقررات حقوق جزا به دلیل ارتباط مستقیم با مفهوم حاکمیت ملی، تنها در محدوده مرزهای یک کشور و نسبت به اعمالی که در این محدوده ارتکاب مییابند اعمال میشود. اما این اصل
گاهی در جرائم علیه مصالح کشور استثناء میخورد. به عنوان نمونه ماده ۵ ق. م. ا.

نکته : (ماده ۵ ق. م. ا.) : هر شخص ایرانی یا غیر ایرانی که در خارج از قلمرو حاکمیت ایران مرتکب یکی از جرائم زیر یا جرائم مقرر در قوانین خاص گردد، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه و مجازات میشود و هرگاه رسیدگی به جرائم در خارج ایران به صدور حکم محکومیت و اجرای آن منتهی شود، دادگاه ایران در تعیین مجازاتهای تعزیری، میزان محکومیت اجراشده را محاسبه میکند:
اول . اقدام علیه نظام، امنیت داخلی یا خارجی، تمامیت ارضی یا استقلال جمهوری اسلامی ایران.
دوم . جعل مهر، امضاء، حکم، فرمان یا دست خط مقام رهبری یا استفاده از آن.

امروزه فرد به صرف داشتن انگیزه مجرمانه مجازات نمیشود اما گاهی میشود. که صرف قصد ارتکاب جرم خیانت به کشور، جرم محسوب میشود.

قانون باید صریح و روشن باشد و دادستان یا تعقیب کننده وجود عناصر متشکله جرم را ثابت کند اما گاهی این مسئله در جرائم علیه امنیت نادیده گرفته میشود (مثل قانون اسرار دولتی در کانادا) طبق اصول پذیرفته شده حقوق جزا، صرف عدم جلوگیری از ارتکاب جرم و عدم معرفی افراد دارای قصدِ ارتکابِ جرم به مأمورین از جانب افراد غیر مسئول جرم نیست لیکن در برخی از قوانین در جرائم علیه امنیت قائل به استثناء
شده اند و مواردی را که در رابطه با این جرم رخ دهند جرم محسوب میکنند. مثلاً: در حقوق کانادا عمل کسی که میداند دیگری درصدد ارتکاب این جرم )خیانت( باشد ولی به مأموران اطلاع ندهد. جرم است. در سوریه، لبنان،
ایتالیا نیز چنین جرمی پیش بینی شده است.

در جرائم عادی صرف تهیه مقدماتِ ارتکاب جرم، قابل تعقیب و مجازات نیست اما در جرائم علیه امنیت، اعمال مقدماتی ارتکاب جرائم علیه امنیت جرم شناخته شده است.
برخی از تخفیفها و مساعدتهایی که به مجرمان عادی میشود گاهی در جرائم علیه امنیت منع شده است.
اکراه معمولاً از عوامل رافع مسئولیت کیفری است )غیر از قتل عمد( اما در برخی کشورها مثل انگلستان و کانادا خیانت به کشور نیز یکی دیگر از استثنائات اصل پذیرش دفاع اکراه است و کسی نمیتواند به دلیل اکراه اقدام به خیانت به کشور نماید.
در برخی کشورها مجازات اعدام برای تمام جرائم حتی قتل عمد لغو شده است. اما این مجازات برای خیانت به کشور همچنان اعمال میشود.

جهت دانلود جزوه حقوق جزای اختصاصی ۳ پیام نور از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
pdf 3,900 تومان

دانلود جزوه حقوق جزای اختصاصی ۳ پیام نور

[ad_2]

به این پست امتیاز دهید.
نظرات و ارسال نظر


دانلود آهنگ جدید