دانلود نمونه سوالات خرداد 97 | سوال جدیدلطفا يک افزونه تاريخ نصب کنيد.

آزمون پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور افغانستان برگزار شد - دانلود نمونه سوالات | سوال جدید

سخن دوست :امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شرکت آچار فرانسه خیابان

[ad_1]

آزمون پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور افغانستان درشهر کابل باحضور سفیر ایران در کابل و هیات آموزش عالی افغانستان برگزار شد

 

به گزارش سایت پی ان یو نیوز هفتمین دوره آزمون پذیرش دانشجوی واحد دانشگاه پیام نور درشهر کابل پایتخت افغانستان روز پنجشنبه با حضور «محمد رضا بهرامی» سفیر ایران در کابل و هیات آموزش عالی افغانستان برگزار شد

پیش از شروع این آزمون سفیر ایران در افغانستان ارتقای سطح علمی را به عنوان یک زیر ساخت برای بهبود شرایط زندگی در جوامع بشری دانست و گفت : همکاری های علمی و ارتباطات دانشگاهی دو ملت ایران و افغانستان سبب تقویت روابط دو کشور در دیگر بخش ها می شود.
بهرامی با قدردانی از فعالیت های علمی نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و همکاری های دولت و سازمان های کشور میزبان افزود: فعالیت دانشگاه پیام نور منطبق با فرصت های آموزشی مورد نیاز کشور دوست و برادر افغانستان فراهم شده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت که ایران همواره آمادگی دارد با تمام ظرفیت های ممکن، پاسخگوی نیازهای جامعه دانشگاهی افغانستان باشد که می تواند محدود به حوزه کتاب و استاد نباشد.
«حسن صادقی» رئیس دانشگاه پیام نور واحد کابل نیز در حاشیه این آزمون در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت که در این دوره حدود ۴۰۰ متقاضی در آزمون ورودی شرکت کرده اند که حدود ۶۰ تن از آنها بانوان هستند و اگر نمره حد نصاب را کسب کنند تمامی این افراد پذیرفته خواهند شد.
وی افزود: بر اساس قانون وزارت آموزش عالی افغانستان برای هر کلاس ۳۰ دانشجو پذیرفته می شود و اگر برای هر رشته بیش از ۳۰ دانشجو وجود داشته باشد یا باید کلاس جداگانه و یا در ترم بعد برگزار شود.
به گفته صادقی تاکنون از دانشگاه پیام نور در افغانستان ۶ دوره دانشجو فراغت از تحصیل یافته اند که این ادوار اندکی بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن را در بر می گیرد.
دانشگاه پیام نور واحد کابل در ۱۵ رشته از جمله سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۲ رشته در مقطع کارشناسی دانشجو دارد که رشته های علوم سیاسی، زبان انگلیسی، ادیان و الهیات ، ادبیات و زبان عربی، حقوق، اقتصاد، حسابداری، مدیریت دولتی ، اقتصاد کشاورزی، ریاضیات کاربردی، مهندسی رایانه ، طراحی شهری، ادبیات و زبان فارسی و مدیریت آموزشی در سطح کارشناسی و در دوره کارشناسی ارشد نیز رشته های حقوق بین الملل، علوم سیاسی و مدیریت دولتی را شامل می شود.
در جمع اساتید این دانشگاه علاوه بر استادان منتخب افغانستان از استادان ایرانی نیز حضور دارند که شماری بطور دوره ای از ایران برای یک ماه در دانشگاه تدریس می کنند و بعد اساتید دیگر جایگزین می شوند.
جمهوری اسلامی ایران احداث ساختمان دانشکده ادبیات و زبان فارسی را در دانشگاه کابل که از معتبر و قدیمی ترین دانشگاه های افغانستان محسوب می شود را تعهد کرده است که سنگ بنای آن نیز در اردیبهشت ماه امسال هم زمان با برگزاری نمایشگاه کتاب ایران در این دانشگاه گذاشته شد.

 

[ad_2]

به این پست امتیاز دهید.
نظرات و ارسال نظر


دانلود آهنگ جدید